Στην Ιστορία περνάει πια το «πάρε χαρτί και μολύβι και γράφε». Συλλεκτικά αντικείμενα θα γίνουν σιγά σιγά στις ΗΠΑ τα μολύβια, οι γόμες, οι ξύστρες και τα συναφή. Η Πολιτεία της Ιντιάνα είναι η τελευταία που υιοθέτησε το εθνικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο έχει αφαιρέσει από τις αξιώσεις του για τα παιδιά του δημοτικού τη διδασκαλία και γνώση της συνεχούς, ρέουσας γραφής. Αντιθέτως, επιβάλλει στα παιδιά να είναι σε θέση στην ηλικία των 11 ετών να πληκτρολογούν για μια εργασία στην τάξη τουλάχιστον τρεις σελίδες. Οι υπέρμαχοι του εκσυγχρονισμού της γραφής στη νέα ψηφιακή εποχή διατείνονται ότι η εμμονή στο χειρόγραφο είναι σαν να επιμένει κάποιος σήμερα να δαπανήσει χρόνο για να μάθει πώς θα δέσει ένα άλογο στο κάρο.
Απέναντί τους βρίσκουν αυτούς που θέλουν να διατηρηθεί το μάθημα της καλλιγραφίας, όχι μόνο από νοσταλγία για όσα οι μεγαλύτεροι στην ηλικία έχουν ζήσει, αλλά και με επιστημονικά βασισμένα επιχειρήματα που αφορούν την ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού. Μελέτη του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα αποτύπωσε τη δραστηριότητα στον εγκέφαλο παιδιών στα οποία παρουσιάζονταν γράμματα. Αυτά που είχαν μπροστά τους χαρτί και μολύβι και επιχειρούσαν να τα αντιγράψουν έδειξαν μεγαλύτερη ικανότητα αναγνώρισης και οξύτερη αντίληψη. Σύμφωνα με τη βοηθό καθηγήτρια σε τμήμα επιστημών ψυχολογίας και εγκεφάλου Κάριν Χάρμαν Τζέιμς, «το γράψιμο με το χέρι είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα παιδιά. Και δεν είναι το πόσο καλά γράφουν που έχει αξία, αλλά το ότι το κάνουν. Τα πλήκτρα δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα».
Οι αρχές που αφαίρεσαν την καλλιγραφία από το εθνικό πρόγραμμα σπουδών των ΗΠΑ επιμένουν ότι ο χρόνος που θα εξοικονομηθεί από εκεί θα δαπανηθεί για άλλες, σημαντικές στη σύγχρονη εποχή, δραστηριότητες. «Είναι μια προοδευτική προσέγγιση», δήλωσε στέλεχος της εκπαίδευσης στην Ιντιάνα. «Ναι, αλλά έτσι τα παιδιά δε θα έχουν την ίδια ικανότητα στην ορθογραφία, ενώ η ανάγνωση και η κατανόηση κειμένων —και λογοτεχνικών— θα είναι ανεπαρκείς», αντιτάσσει μιλώντας στο CNN ο διευθυντής ενός σχολείου. Και ένας γονιός που αρνείται τέτοιου είδους νεωτερισμούς προβλέπει: «Θα έρθει η ημέρα που τα παιδιά μας δε θα μπορούν να βάλουν ούτε την υπογραφή τους».
Σχολικά μαθήματα
3 Αυγ 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα
-
Της Μαρίας Κυριακοπούλου Ψυχολόγος, Msc στην Κοινωνική Ψυχολογία Από τη στιγμή που γεννιούνται, και μέχρι την ενηλικίωσή τους, τα παιδιά ...
-
Το όχι στη σωματική επαφή είναι δικαίωμα Μια ζεστή αγκαλιά είναι απόδειξη αγάπης, σου δίνει ζεστασιά και ασφάλεια. Όλοι μας έχουμε ανάγκη...
-
Αφορισμοί Η λέξη «μητέρα» είναι ρήμα. Είναι αυτό που κάνεις, όχι απλώς αυτό που είσαι. — Ντόροθι Κάνφιλντ Φίσερ (Dorothy Canfie...
-
Από τα λόγια των γονιών στον δάσκαλο «Δάσκαλε το κρέας δικό σου, τα κόκαλα δικά μου» έως σήμερα έχουμε διανύσει μεγάλη απόσταση. Όμως δεν μπ...
-
Από τη Λεξιμάθεια facebook.com/leximathia Εσείς θυμάστε τα καλοκαίρια της παιδικής σας ηλικίας; Τα παγωτά, τις βουτιές, τα παιχνίδια στη...
-
Του Λ. Α. Βλαχόπουλου Σχολικός ψυχολόγος Όπως όλα τα συναισθήματα, έτσι και ο θυμός, όταν καταπιέζεται διογκώνεται. Ο διογκωμένος θυμός μ...
-
Από « Το χαμομηλάκι » Δεν μπορούμε ν’ αλλάξουμε το παρελθόν. Μπορούμε όμως ν’ αλλάξουμε το μέλλον! Λαμβάνοντας υπόψη τις τεράστιες ελλεί...
-
Του Σάκη Ιωαννίδη Δημοσιογράφος Υπάρχει μια δραστηριότητα που πρέπει να παραμείνει ενεργή με κάθε κόστος. Δε μιλάμε για τα γήπεδα, τα εστ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου