Στην Ιστορία περνάει πια το «πάρε χαρτί και μολύβι και γράφε». Συλλεκτικά αντικείμενα θα γίνουν σιγά σιγά στις ΗΠΑ τα μολύβια, οι γόμες, οι ξύστρες και τα συναφή. Η Πολιτεία της Ιντιάνα είναι η τελευταία που υιοθέτησε το εθνικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο έχει αφαιρέσει από τις αξιώσεις του για τα παιδιά του δημοτικού τη διδασκαλία και γνώση της συνεχούς, ρέουσας γραφής. Αντιθέτως, επιβάλλει στα παιδιά να είναι σε θέση στην ηλικία των 11 ετών να πληκτρολογούν για μια εργασία στην τάξη τουλάχιστον τρεις σελίδες. Οι υπέρμαχοι του εκσυγχρονισμού της γραφής στη νέα ψηφιακή εποχή διατείνονται ότι η εμμονή στο χειρόγραφο είναι σαν να επιμένει κάποιος σήμερα να δαπανήσει χρόνο για να μάθει πώς θα δέσει ένα άλογο στο κάρο.
Απέναντί τους βρίσκουν αυτούς που θέλουν να διατηρηθεί το μάθημα της καλλιγραφίας, όχι μόνο από νοσταλγία για όσα οι μεγαλύτεροι στην ηλικία έχουν ζήσει, αλλά και με επιστημονικά βασισμένα επιχειρήματα που αφορούν την ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού. Μελέτη του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα αποτύπωσε τη δραστηριότητα στον εγκέφαλο παιδιών στα οποία παρουσιάζονταν γράμματα. Αυτά που είχαν μπροστά τους χαρτί και μολύβι και επιχειρούσαν να τα αντιγράψουν έδειξαν μεγαλύτερη ικανότητα αναγνώρισης και οξύτερη αντίληψη. Σύμφωνα με τη βοηθό καθηγήτρια σε τμήμα επιστημών ψυχολογίας και εγκεφάλου Κάριν Χάρμαν Τζέιμς, «το γράψιμο με το χέρι είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα παιδιά. Και δεν είναι το πόσο καλά γράφουν που έχει αξία, αλλά το ότι το κάνουν. Τα πλήκτρα δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα».
Οι αρχές που αφαίρεσαν την καλλιγραφία από το εθνικό πρόγραμμα σπουδών των ΗΠΑ επιμένουν ότι ο χρόνος που θα εξοικονομηθεί από εκεί θα δαπανηθεί για άλλες, σημαντικές στη σύγχρονη εποχή, δραστηριότητες. «Είναι μια προοδευτική προσέγγιση», δήλωσε στέλεχος της εκπαίδευσης στην Ιντιάνα. «Ναι, αλλά έτσι τα παιδιά δε θα έχουν την ίδια ικανότητα στην ορθογραφία, ενώ η ανάγνωση και η κατανόηση κειμένων —και λογοτεχνικών— θα είναι ανεπαρκείς», αντιτάσσει μιλώντας στο CNN ο διευθυντής ενός σχολείου. Και ένας γονιός που αρνείται τέτοιου είδους νεωτερισμούς προβλέπει: «Θα έρθει η ημέρα που τα παιδιά μας δε θα μπορούν να βάλουν ούτε την υπογραφή τους».
Σχολικά μαθήματα
3 Αυγ 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα:
-
Του Λ. Α. Βλαχόπουλου Σχολικός ψυχολόγος Όπως όλα τα συναισθήματα, έτσι και ο θυμός, όταν καταπιέζεται διογκώνεται. Ο διογκωμένος θυμός μ...
-
Από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία Η εφηβεία είναι μια δύσκολη ηλικία, γεμάτη αλλαγές. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται ορισμένα από τα ι...
-
Οι φωτοτυπημένες εργασίες πρέπει να περιορίζονται στο ελάχιστο δυνατό. Κάθε χρόνο , στην αρχή του σχολικού έτους, το Υπουργείο Παιδείας εφισ...
-
Τι είναι αυτό ανάμεσα στα πόδια του μπαμπά; Γιατί με γαργαλάει το πουλάκι μου; Όποιος μεγαλώνει παιδιά σίγουρα έχει έρθει αντιμέτωπος με ...
-
Οι ειδικοί διαπιστώνουν ότι τα παιδιά, όταν αντιμετωπίζουν κινδύνους στον κυβερνοχώρο, είναι πιθανότερο να αυτοπροστατευθούν παρά να βοηθηθο...
-
Από « Το χαμομηλάκι » Δεν μπορούμε ν’ αλλάξουμε το παρελθόν. Μπορούμε όμως ν’ αλλάξουμε το μέλλον! Λαμβάνοντας υπόψη τις τεράστιες ελλεί...
-
Του Νικόλαου Πετρουλάκη Επίτιμος σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Το πρόβλημα της «κριτικής σκέψης» απασχολεί τα τελευταία χρόνια τ...
-
Του Berry Brazelton Καθηγητής Παιδιατρικής και Ψυχολογίας 1. Πρέπει να ακούμε περισσότερο και να μιλάμε λιγότερο Είναι πολύ εύκολο να κ...
-
Μια εκστρατεία για τη σεξουαλική κακοποίηση Το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει δημιουργήσει ένα υλικό ευαισθητοποίησης με στόχο την καταπολέμ...
-
Του Δημήτριου Τσουκάλη Γραμματέας Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Χαϊδαρίου, Αν. Αιρετός ΠΥΣΠΕ Γ΄ Αθήνας Ένα φαινόμενο που παίρνει διαστάσεις...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου