Στην Ιστορία περνάει πια το «πάρε χαρτί και μολύβι και γράφε». Συλλεκτικά αντικείμενα θα γίνουν σιγά σιγά στις ΗΠΑ τα μολύβια, οι γόμες, οι ξύστρες και τα συναφή. Η Πολιτεία της Ιντιάνα είναι η τελευταία που υιοθέτησε το εθνικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο έχει αφαιρέσει από τις αξιώσεις του για τα παιδιά του δημοτικού τη διδασκαλία και γνώση της συνεχούς, ρέουσας γραφής. Αντιθέτως, επιβάλλει στα παιδιά να είναι σε θέση στην ηλικία των 11 ετών να πληκτρολογούν για μια εργασία στην τάξη τουλάχιστον τρεις σελίδες. Οι υπέρμαχοι του εκσυγχρονισμού της γραφής στη νέα ψηφιακή εποχή διατείνονται ότι η εμμονή στο χειρόγραφο είναι σαν να επιμένει κάποιος σήμερα να δαπανήσει χρόνο για να μάθει πώς θα δέσει ένα άλογο στο κάρο.
Απέναντί τους βρίσκουν αυτούς που θέλουν να διατηρηθεί το μάθημα της καλλιγραφίας, όχι μόνο από νοσταλγία για όσα οι μεγαλύτεροι στην ηλικία έχουν ζήσει, αλλά και με επιστημονικά βασισμένα επιχειρήματα που αφορούν την ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού. Μελέτη του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα αποτύπωσε τη δραστηριότητα στον εγκέφαλο παιδιών στα οποία παρουσιάζονταν γράμματα. Αυτά που είχαν μπροστά τους χαρτί και μολύβι και επιχειρούσαν να τα αντιγράψουν έδειξαν μεγαλύτερη ικανότητα αναγνώρισης και οξύτερη αντίληψη. Σύμφωνα με τη βοηθό καθηγήτρια σε τμήμα επιστημών ψυχολογίας και εγκεφάλου Κάριν Χάρμαν Τζέιμς, «το γράψιμο με το χέρι είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα παιδιά. Και δεν είναι το πόσο καλά γράφουν που έχει αξία, αλλά το ότι το κάνουν. Τα πλήκτρα δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα».
Οι αρχές που αφαίρεσαν την καλλιγραφία από το εθνικό πρόγραμμα σπουδών των ΗΠΑ επιμένουν ότι ο χρόνος που θα εξοικονομηθεί από εκεί θα δαπανηθεί για άλλες, σημαντικές στη σύγχρονη εποχή, δραστηριότητες. «Είναι μια προοδευτική προσέγγιση», δήλωσε στέλεχος της εκπαίδευσης στην Ιντιάνα. «Ναι, αλλά έτσι τα παιδιά δε θα έχουν την ίδια ικανότητα στην ορθογραφία, ενώ η ανάγνωση και η κατανόηση κειμένων —και λογοτεχνικών— θα είναι ανεπαρκείς», αντιτάσσει μιλώντας στο CNN ο διευθυντής ενός σχολείου. Και ένας γονιός που αρνείται τέτοιου είδους νεωτερισμούς προβλέπει: «Θα έρθει η ημέρα που τα παιδιά μας δε θα μπορούν να βάλουν ούτε την υπογραφή τους».
Σχολικά μαθήματα
3 Αυγ 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα:
-
Συνέντευξη με την Gail Dines Καθηγήτρια κοινωνιολογίας και γυναικείων σπουδών Η πορνογραφία είναι μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων δολαρίων...
-
Το βιβλίο με τον Κίκο Στο βιβλίο το Χέρι είναι φιλικό και ζητά πάντοτε την άδεια του Κίκο πριν το άγγιγμα. Ο Κίκο τη δίνει. Όταν, όμως, τ...
-
Αφορισμοί Αν ένας γιατρός ή ένας δικηγόρος είχε 40 άτομα στο γραφείο του, ταυτόχρονα, και όλα είχαν διαφορετικές ανάγκες, και κάποιο...
-
Συνέντευξη με τον Αθανάσιο Αλεξανδρίδη Ψυχίατρος, παιδοψυχίατρος Ο Αθανάσιος Αλεξανδρίδης ασχολείται με τα παιδιά και τους ενήλικες εδώ κ...
-
Είναι πια πολύ δύσκολο να αποφύγει κανείς τη συζήτηση για αγορά έξυπνου τηλεφώνου με ένα παιδί που πηγαίνει στο δημοτικό. Άλλωστε, πολλοί γο...
-
Της Παναγιώτας Σταμάτη Μαμά, newagemama.com Αποφάσισε τώρα, συνειδητά, πως η ζωή με τα παιδιά είναι ωραία. Βασίσου στη διαίσθησή σο...
-
Μια ταινία ύμνος στον ορθολογισμό Ο Άκης Αποστολίδης που βρίσκεται πίσω από το κανάλι «The Skeptic Theory» δημιούργησε μια ταινία μικρού...
-
Του Λ. Α. Βλαχόπουλου Σχολικός ψυχολόγος Όπως όλα τα συναισθήματα, έτσι και ο θυμός, όταν καταπιέζεται διογκώνεται. Ο διογκωμένος θυμός μ...
-
Υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό στη ζωή του γονιού από την ευτυχία του παιδιού του; Υπάρχει πιο αισιόδοξη εικόνα από αυτήν ενός μικρού παιδιού ...
-
Αδέρφια. Τόσο ίδια αλλά και τόσο διαφορετικά! Διαφορετικά στον χαρακτήρα, στην ηλικία, συχνά διαφορετικά και στο φύλο. Πόσο επηρεάζει άραγε ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου