Στην Ιστορία περνάει πια το «πάρε χαρτί και μολύβι και γράφε». Συλλεκτικά αντικείμενα θα γίνουν σιγά σιγά στις ΗΠΑ τα μολύβια, οι γόμες, οι ξύστρες και τα συναφή. Η Πολιτεία της Ιντιάνα είναι η τελευταία που υιοθέτησε το εθνικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο έχει αφαιρέσει από τις αξιώσεις του για τα παιδιά του δημοτικού τη διδασκαλία και γνώση της συνεχούς, ρέουσας γραφής. Αντιθέτως, επιβάλλει στα παιδιά να είναι σε θέση στην ηλικία των 11 ετών να πληκτρολογούν για μια εργασία στην τάξη τουλάχιστον τρεις σελίδες. Οι υπέρμαχοι του εκσυγχρονισμού της γραφής στη νέα ψηφιακή εποχή διατείνονται ότι η εμμονή στο χειρόγραφο είναι σαν να επιμένει κάποιος σήμερα να δαπανήσει χρόνο για να μάθει πώς θα δέσει ένα άλογο στο κάρο.
Απέναντί τους βρίσκουν αυτούς που θέλουν να διατηρηθεί το μάθημα της καλλιγραφίας, όχι μόνο από νοσταλγία για όσα οι μεγαλύτεροι στην ηλικία έχουν ζήσει, αλλά και με επιστημονικά βασισμένα επιχειρήματα που αφορούν την ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού. Μελέτη του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα αποτύπωσε τη δραστηριότητα στον εγκέφαλο παιδιών στα οποία παρουσιάζονταν γράμματα. Αυτά που είχαν μπροστά τους χαρτί και μολύβι και επιχειρούσαν να τα αντιγράψουν έδειξαν μεγαλύτερη ικανότητα αναγνώρισης και οξύτερη αντίληψη. Σύμφωνα με τη βοηθό καθηγήτρια σε τμήμα επιστημών ψυχολογίας και εγκεφάλου Κάριν Χάρμαν Τζέιμς, «το γράψιμο με το χέρι είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα παιδιά. Και δεν είναι το πόσο καλά γράφουν που έχει αξία, αλλά το ότι το κάνουν. Τα πλήκτρα δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα».
Οι αρχές που αφαίρεσαν την καλλιγραφία από το εθνικό πρόγραμμα σπουδών των ΗΠΑ επιμένουν ότι ο χρόνος που θα εξοικονομηθεί από εκεί θα δαπανηθεί για άλλες, σημαντικές στη σύγχρονη εποχή, δραστηριότητες. «Είναι μια προοδευτική προσέγγιση», δήλωσε στέλεχος της εκπαίδευσης στην Ιντιάνα. «Ναι, αλλά έτσι τα παιδιά δε θα έχουν την ίδια ικανότητα στην ορθογραφία, ενώ η ανάγνωση και η κατανόηση κειμένων —και λογοτεχνικών— θα είναι ανεπαρκείς», αντιτάσσει μιλώντας στο CNN ο διευθυντής ενός σχολείου. Και ένας γονιός που αρνείται τέτοιου είδους νεωτερισμούς προβλέπει: «Θα έρθει η ημέρα που τα παιδιά μας δε θα μπορούν να βάλουν ούτε την υπογραφή τους».
Σχολικά μαθήματα
3 Αυγ 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα:
-
Μια απαραίτητη δεξιότητα για τα παιδιά Του Θεόδωρου Μπαρή Προϊστάμενος Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ...
-
Του Ronald Russel Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική, μαθαίνει να κατακρίνει. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα, μαθαίνει να καβγαδίζει...
-
Της Όλγας Παπακυριακίδου Νηπιαγωγός, akomaenapaidi.blogspot.com Σκέψου καλά και προσπάθησε να θυμηθείς τότε που ήσουν μικρό παιδί, τ...
-
Πώς μπορούμε να μάθουμε το αγόρι μας να σέβεται τις γυναίκες; Τι μηνύματα θέλουμε να του περάσουμε, ώστε να εξασφαλίσουμε την προοπτική ενός...
-
Του Νίκου Τσούλια Φυσικομαθηματικός, τέως πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ένα από τα πιο σοβαρά θέματα που τίθενται σήμερα στον εκπαιδευτικό σε κοινωνί...
-
Της Χρύσας Σπυροπούλου Σχολική σύμβουλος φιλολόγων, κριτικός βιβλίου Λένε ότι οι καλοί τρόποι και η φυσική ευγένεια δε φαίνονται όταν μιλ...
-
Από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Νοσοκομείο Παίδων «Παν. & Αγλ. Κυριακού», youth-health.gr) Συμβουλές προς γο...
-
Θετική τροφοδότηση και ενθάρρυνση στο ξεκίνημα του μαθήματος: Η εκπαίδευση αλλιώς! Σχολικά μαθήματα ΠΗΓΗ: karidas2009.blogspot.com (1...
-
Της Μαριαλένας Σπυροπούλου Ψυχολόγος, ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεύτρια «Πώς να μιλήσω στο παιδί μου για τον θάνατο του παππού του;», «Πώς να ...
-
Από το Υπουργείο Παιδείας Με αφορμή ερωτήματα που διατυπώνονται σχετικά με το βάρος της σχολικής τσάντας των μαθητών του Δημοτικού Σχολείο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου