10 Οκτωβρίου 2010

Για να πιστέψει το παιδί στον εαυτό του (2)

Από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρία

1. Επικοινωνήστε με ειλικρινές ενδιαφέρον με το παιδί σας. Δείξτε του ότι χαίρεστε που μιλάτε μαζί του και ότι δεν το κάνετε σαν αγγαρεία. Εκδηλώστε την αγάπη σας με αγκαλιές και χάδια.

2. Εστιάζετε πάντα στα θετικά του χαρακτηριστικά και στα χαρίσματά του.

3. Μην επιβάλλετε τις απόψεις σας. Προσπαθήστε να είστε διαλλακτικοί και αληθινά δημοκρατικοί.

4. Εξηγήστε του πως αν κάποιος θυμώνει μαζί του, το κοροϊδεύει ή του επιτίθεται, αυτό δε σημαίνει ότι φταίει ή ότι είναι κακό παιδί.

5. Βοηθήστε το να αντιλαμβάνεται τις επιθετικές προκλήσεις των άλλων και να τις απενεργοποιεί ή να αδιαφορεί.

6. Προτρέψτε το να αποδέχεται χωρίς ταραχή τον έπαινο και την κοροϊδία.

7. Ενθαρρύνετέ το να εκφράζει ειλικρινά τις απόψεις του και να εξωτερικεύει ξεκάθαρα τα αισθή­ματά του.

8. Βοηθήστε το να αναπτύξει αυτοέλεγχο. Να επιλέγει τη συναισθηματική του αντίδραση αντί να α­ντιδρά παρορμητικά στις προκλήσεις του περιβάλλοντος.

9. Επιβραβεύστε κάθε μικρή πρόοδο που κάνει. Ενισχύστε την προσπάθεια που καταβάλλει, ακόμη και όταν δεν τα καταφέρνει.

10. Προτρέψτε το να σέβεται και να εκτιμά τον εαυτό του, ανεξάρτητα από το πόσο αποδίδει.

Παράλληλα...

Εξηγήστε στο παιδί τη διαφορά ανάμεσα στην παθητική, τη δυναμική και την επιθετική συμπεριφο­ρά.

● ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: Ανασφάλεια, μπλοκαρισμένα αισθήματα, υποχωρητικότητα, φόβος.

«Τα θέλω μου και οι ανάγκες μου είναι
λιγότερο σημαντικά από των άλλων»

● ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: Υπεράσπιση και διεκδίκηση των ατομικών δικαιωμάτων με τρόπο που δε θίγει τον άλλο. Ειλικρινής εξωτερίκευση των αισθημάτων.

«Τα θέλω μου και οι ανάγκες μου είναι
εξίσου σημαντικά με των άλλων»

● ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: Παραβίαση των δικαιωμάτων του άλλου, εξωτερίκευση των αισθημά­των με παρενόχληση.
«Τα θέλω μου και οι ανάγκες μου είναι
περισσότερο σημαντικά από των άλλων»


► ΠΗΓΗ: www.e-child.gr
► ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Για να πιστέψει το παιδί στον εαυτό του (1)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου