3 Ιανουαρίου 2011

Πώς να απομακρύνετε τα παιδιά από τα βιβλία

1. Κρατήστε μακριά τους τα βιβλία γιατί μπορεί να τα τσαλακώσουν ή να τα καταστρέψουν.

2. Μη διαβάζετε ποτέ μπροστά στα παιδιά –μπορεί να νομίσουν πως το απολαμβάνετε!

3. Απαγορέψτε τους τα κακά αναγνώσματα (κόμικς και περιοδικά), γιατί δεν τα θεωρείτε ποιοτικά.

4. Κάντε τους συνεχώς ερωτήσεις για να είστε σίγουροι πως κατανόησαν αυτό που διάβασαν.

5. Πιέστε τα να διαβάζουν δέκα σελίδες τη μέρα από βιβλία που εσείς διαλέξατε και έχουν «περιε­χόμενο» και «αξίες».

6. Αναγκάστε τα να τελειώνουν πάντα το βιβλίο που διαβάζουν όπως το φαγητό τους: «Σκέψου πό­σα παιδιά δεν έχουν βιβλία...»

7. Μόλις μάθουν να διαβάζουν, σταματήστε να τους διαβάζετε ιστορίες ή να τους διηγείστε παρα­μύθια.

Η σωστή σχέση με το βιβλίο

Το διάβασμα δε σηκώνει πίεση και δεν έχει ειδικούς κανόνες. Τα παιδιά μπορούν
● να μη διαβάζουν
● να ξεφυλλίζουν απλώς τα βιβλία
● να αφήνουν στη μέση ένα βιβλίο
● να διαβάζουν όσες φορές θέλουν το ίδιο βιβλίο
● να διαβάζουν βιβλία που τους αρέσουν
● να διαβάζουν οπουδήποτε
● να διαβάζουν δυνατά

Η αξία των λογοτεχνικών βιβλίων

Τα βιβλία παιδικής λογοτεχνίας:
Δεν είναι σχολικά παιδικά βιβλία –αν και θα θέλαμε να μπουν σε κάθε σχολική τσάντα.
Δεν είναι βιβλία γνώσεων και εγκυκλοπαίδειες –αν και ξέρουμε πως μέσα από αυτά τα παιδιά μα­θαίνουν πολλά.
Δεν έχουν σκοπό να προσφέρουν στα παιδιά γνώσεις, αλλά να τα ταξιδέψουν στον κόσμο των αισθημάτων, των εικόνων, της φαντασίας.

Είναι βιβλία που στοχεύουν:
● Να διασκεδάσουν τα παιδιά και να διώξουν τους φόβους τους.
● Να τα παρηγορήσουν (παραμύθι = παραμυθία = παρηγοριά).
● Να τα μάθουν να νιώθουν και να ξεχωρίζουν τη χαρά και τη λύπη.
● Να τα ταξιδέψουν.
● Να τα ψυχαγωγήσουν (να οδηγήσουν τη ψυχή τους στην αλήθεια).
● Να τα ελευθερώσουν.


► ΠΗΓΗ: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου
► Μια σχετική συζήτηση με τα παιδιά μπορεί να ξεκινήσει και από αναρτήσεις του παιδικού μας ιστολογίου (εδώ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου