22 Ιανουαρίου 2011

Προστατεύω τον εαυτό μου

Από «Το χαμόγελο του παιδιού»

1. Το σώμα μου και το μυαλό μου είναι δικά μου. Οι άλλοι, μικροί και μεγάλοι, πρέπει να σέ­βο­νται το δικαίωμά μου αυτό.

2. Μπορώ να πω «όχι» σε κάποιον που θέλει να με αγγίξει ενώ εγώ δεν το επιθυμώ.

3. Τρέχω μακριά από όποιον με κάνει να φοβηθώ.

4. Πρέπει να λέω «όχι» σε κάθε συμπεριφορά που με κάνει να ανησυχώ, να φοβάμαι ή να νιώ­θω μπερδεμένος/η.

5. Λέω πάντα στους γονείς μου (και στους δύο ή στον έναν από τους δύο) ό,τι μου συμβαίνει –κυ­ρί­­ως αν με κάνει να νιώθω άσχημα.

6. Οι γονείς μου και οι δικοί μου άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν πάντα πού βρίσκομαι και με ποιον.

7. Δεν ακολουθώ ποτέ αγνώστους και δεν πλησιάζω περισσότερο από όσο πρέπει αυ­το­κί­νη­τα με ανθρώπους που δε γνωρίζω.

8. Βρίσκω πάντα κάποιον που να μπορώ να του έχω εμπιστοσύνη για να με βοηθήσει, όπως οι δά­σκαλοί μου.

9. Γνωρίζω τον αριθμό 1056 για να τηλεφωνήσω από παντού, χωρίς χρήματα, και να ζητήσω βοή­­θει­α, συμβουλή και υποστήριξη.

ΠΗΓΗ: www.hamogelo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου