Όσο πιο αργά χτυπάει το πρώτο κουδούνι τόσο πιο ξεκούραστα, ευδιάθετα και δραστήρια παιδιά μπαίνουν στις τάξεις, λέει νέα επιστημονική δημοσίευση στο Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine. Το ξεκίνημα των μαθημάτων έστω και μισή ώρα αργότερα δίνει στα παιδιά παραπάνω ώρα ύπνου, που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ετοιμότητα για το σχολείο. Ακόμα όμως και με την έξτρα μισή ώρα, μόνο το 11% των παιδιών απολάμβαναν τις εννέα ή και περισσότερες ώρες ύπνου που προτείνουν οι ειδικοί για τους ανηλίκους.
«Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο», λέει η επικεφαλής της μελέτης Dr. Judith Owens του Νοσοκομείου Παίδων της πόλης Πρόβιντενς του Ρόουντ Άιλαντ. «Ο μέσος έφηβος είναι χρόνια στερημένος από ύπνο και παθολογικά νυσταγμένος», προσθέτει.
Η Owens πιστεύει ότι τα ευρήματά της θα βάλουν γονείς και εκπαιδευτικούς να σκεφτούν το θέμα της στέρησης ύπνου στα παιδιά και πώς να το αντιμετωπίσουν. «Οι ανήλικοι βιώνουν σημαντικές αλλαγές στους καρδιακούς τους ρυθμούς, οι οποίες κάνουν πολύ εύκολο το ξενύχτι και πολύ δύσκολο το πρωινό ξύπνημα. Σε πρακτικό επίπεδο αυτό σημαίνει ότι ο μέσος ανήλικος έχει δυσκολία να κοιμηθεί πριν τις 11 το βράδυ, ενώ η ιδανική ώρα ξυπνήματος είναι στις 8 το πρωί», λέει η Owens.
Το θέμα τού εάν τα σχολεία πρέπει να ανοίγουν αργότερα για να διευκολύνουν τους ανηλίκους στον ύπνο είναι επίκαιρο από τη στιγμή που όλο και περισσότερες επιστημονικές μελέτες αναδεικνύουν ότι οι νυσταγμένοι μαθητές όχι μόνο κοιμούνται όρθιοι στο σχολείο αλλά κινδυνεύουν να γίνουν παχύσαρκοι και να αναπτύξουν προβλήματα συμπεριφοράς.
Δύο μελέτες που τρέχουν παράλληλα σε σχολεία της Μινεσότα έδειξαν καλύτερες σχολικές επιδόσεις και συμπεριφορές στην καθυστερημένη έναρξη των μαθημάτων.
Σχολική λειτουργία
22 Σεπ 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα
-
Του Στέλιου Παπαβέντση Παιδίατρος, pediatros-thes.gr Οι παρακάτω κανόνες, εάν εφαρμοστούν με συνέπεια και δημιουργικά στην καθημερινή επι...
-
Οι υπερβολές των γονέων δημιουργούν ενήλικες με συμπεριφορά παιδιού σε πολλές πτυχές της ζωής τους Της Μαριαλένας Σπυροπούλου Ψυχολόγος, ...
-
Της Βασιλείας Δημουλή M.Sc. παιδοψυχολογίας Η πειθαρχία ορίζεται ως η υποταγή σε ανωτέρους (Λεξικό Μπαμπινιώτη, 1998). Παρουσιάζεται με δ...
-
Του Λ. Α. Βλαχόπουλου Σχολικός ψυχολόγος Όπως όλα τα συναισθήματα, έτσι και ο θυμός, όταν καταπιέζεται διογκώνεται. Ο διογκωμένος θυμός μ...
-
Η Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού (ΟΗΕ/UNICEF, 1959) και η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ΟΗΕ, 1989) τριάντα χρόνια αργότερα α...
-
Του Γιώργου Καρουζάκη Δημοσιογράφος «Εάν θέλετε τα παιδιά σας να προοδεύσουν στο σχολείο, μην τα βοηθάτε διαρκώς να κάνουν τα μαθήματά το...
-
Της Μαρίας Γ. Σαράντη Κλινική ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, παιδοψυχολόγος Ένα ορθά επιλεγμένο παιχνίδι: 1 Έχει ως στόχο του τη δημιουργί...
-
Κλείστε την τηλεόραση και ανοίξτε τη γνώση! Αυτή είναι σε γενικές γραμμές η σύσταση για τους γονείς από πρόσφατη έρευνα του δόκτορα Δημήτρη ...
-
Της Jose Louwes Ψυχολόγος, σχολική σύμβουλος Σεπτέμβριος. Οι μαθητές επιστρέφουν στα θρανία. Τι σημαίνει όμως αυτή η επιστροφή για τα παι...
-
Του Πωλ Φαρατζιάν Κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, επιστημονικός συνεργάτης Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών Το τι τρώνε τα παιδιά είνα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου