Για το ιστολόγιο

Ένας δάσκαλος απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε γονείς και παρουσιάζει κείμενα και άλλο υλικό για παιδιά σχολικής (κυρίως) ηλικίας.

Είμαι δάσκαλος σε δημόσιο δημοτικό σχολείο. Από τη συνεργασία με τους γονείς των μαθητών μου έχω διαπιστώσει ότι:

1 Κανείς δεν εκπαιδεύει οργανωμένα τους γονείς (νυν ή μελλοντικούς) σε πρακτικά και θεωρητικά ζητήματα. Πολλοί αναζητούν πληροφορίες σε βιβλία, στο διαδίκτυο, σε συμπεριφορές φίλων ή εφαρμόζουν όσα έκαναν οι δικοί τους γονείς. Αρκετοί ρωτούν κι εμάς, αν κρίνουν ότι μας ενδιαφέρει η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και όχι μόνο η απόδοση στα μαθήματα. Όλα τα ερωτήματα συγκλίνουν στο γεμάτο αγωνία: «Είμαι καλός γονιός;»

2 Υπάρχει μεγάλη άγνοια για τον τρόπο που εργαζόμαστε στο σχολείο. Τα αναλυτικά προγράμματα, τα βιβλία, το είδος των ασκήσεων κι ένα σωρό άλλα έχουν αλλάξει πάρα πολύ από τότε που ήμασταν εμείς μαθητές. Πολλοί γονείς πιέζουν άσκοπα τα παιδιά στο σπίτι ή έρχονται σε αντιπαράθεση μαζί μας για τον τρόπο που γίνεται το μάθημα. Βεβαίως και οι δάσκαλοι δεν εμπνέουμε πάντοτε εμπιστοσύνη, βεβαίως συχνά εφαρμόζουμε εκ διαμέτρου αντίθετες μεθόδους και προβληματίζουμε όσους παρακολουθούν το έργο μας.

Έχω προτείνει πολλές φορές τη δημιουργία επιμορφωτικών ομάδων με τη συνεργασία των δασκάλων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Κατά κανόνα αντιμετωπίζομαι ως εξωγήινος. Μια φορά που εισακούστηκα δεν είχαμε συμμετοχή από τους γονείς. Κάποτε, επίσης, συναντήθηκα δυο απογεύματα με τους λίγους γονείς (και κάποιους φίλους τους) που ήρθαν και συζητήσαμε ευρύτερα παιδαγωγικά ζητήματα. Πολύ καλό αλλά αποσπασματικό.

Δημιούργησα αυτό το ιστολόγιο, για να παρουσιάσω σιγά σιγά κάποια κείμενα που μου φαίνονταν ενδιαφέροντα και κάθονταν άχρηστα στο αρχείο μου. Στην πορεία προστέθηκαν εικόνες και βιντεάκια, ενώ ήρθα σε επικοινωνία με αξιόλογους ανθρώπους και σημαντικά ιστολόγια.

Για οποιαδήποτε ανάγκη επικοινωνίας μπορείτε να γράψετε στη διεύθυνση: sxoleio98 παπάκι gmail τελεία com

Καλή πλοήγηση!

Γιώργος Αλιμπέρτης
(δάσκαλος98)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα